דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אורגני של אתרים במנועי חיפוש 2007 - קישורים, קישורים, קישורים 

מאת    [ 01/04/2007 ]

מילים במאמר: 1240   [ נצפה 4762 פעמים ]

 

אין זה סוד כי תחום ה-Search engine optimization , הקידום הטבעי של אתרים במנועי החיפוש, עובר בתקופה האחרונה שינויים רבים. פרמטרים, שבעבר היו חשובים מאוד וקריטיים לקידומו של האתר, חשיבותם מעטה היום ואף יכולים לפגוע בתהליך קידומו של האתר. כעת, הפרמטר החשוב ביותר (בעיני גוגל, לפחות) הוא פרמטר הקישורים לאתר, אך בווריאציה מודרנית יותר עם חוקים ופרמטרים רבים המשפיעים על יעילות הקישור. במאמר זה אתרכז בדרכים השונות לבניית אסטרטגיית קישורים נכונה במסגרת תהליך קידום של אתר.  

ככלל, מנוע חיפוש המדרג אתר מתייחס לשלושה פרמטרים מרכזיים:

 

 1. מבנה האתר - דהיינו, באיזו שפה כתוב האתר ולאופן הניווט בתוך האתר. אחת הדוגמאות הנדושות ביותר היא שאתר פלאש לא מזוהה היטב במנועי החיפוש, ואלה אינם יודעים לקרוא את הדפים שבתוך האתר ומתייחסים לאתר כאל קובץ סגור.

מבנה אתר טוב למנועי חיפוש הוא מבנה פשוט כך שכל עמוד מקבל כתובת url נפרדת. למשל, אם עמוד הבית הוא www.mysite.com עמוד "אודותינו" יהיה www.mysite.com/aboutus.php   ועמוד "לקוחות" יהיה www.mysite.com/clients.phpl . יש לציין כי מנועי החיפוש אינם רואים הבדל מהותי אם האתר בנוי ב-html , php, או asp, כל עוד העמודים השונים באתר, או לפחות העמודים המרכזיים, מקבלים כתובת url עצמאית.

 

2. תוכן האתר - תוכן האתר הוא עדיין אחד הפרמטרים החשובים ביותר בדירוג אתר במנועי החיפוש. הרעיון הוא פשוט: מנועי החיפוש מראים את האתרים שמבחינתם הם הרלבנטיים ביותר לביטוי החיפוש המבוקש. אם התוכן באתר יהיה אכן רלבנטי וגדול דיו, אזי מנוע החיפוש ימקמו במקום גבוה. בכתיבת התוכן חשוב להקפיד על כתיבה איכותית ולא על כתיבה בשביל מנועי החיפוש, כמו שילוב של ביטויי המפתח בטקסט ללא הצדקה בהיבט של התוכן. בנוסף, יש לנסות ולשלב בין כתיבה של תוכן רב לכתיבה של תוכן רלבנטי בלבד, כתיבה  שתגרום לכך שאתרים אחרים ירצו להוסיף קישור לאתרכם. יש לשלב בתוכן הטקסט את ביטויי החיפוש שאותם רוצים לקדם ועדיף לא לקדם יותר מ-3-4 ביטויים בכל עמוד. בנוגע לנושא הוספת תאגים באתר ( meta keywords, meta descriptions וכו'): היום, חשיבות הוספת התאגים מועטה והתועלת שבהוספתם - שולית. אין זה אומר כי מומלץ להימנע מכך, אך ראוי להבין כי לא מהם תבוא הישועה.

 

3. קישורים לאתר - היום, הפרמטר החשוב ביותר לקידום במנועי החיפוש, בייחוד במנוע החיפוש של גוגל, הוא פרמטר הקישורים לאתר. הקישורים מתפקדים גם בתור מדפים פנימיים בתוך האתר אבל עיקר הכוונה היא, כמובן, לקישורים חיצוניים שמפנים לאתר. בבניית אסטרטגיה של קישורים לאתר חשוב מאוד להקפיד על מספר נושאים מרכזיים הואיל ושימוש לא נכון בהם לא רק  שלא יועיל לקידום אלא ששימוש כזה עלול לגרום לנזק בלתי הפיך למיקומו של האתר במנועי החיפוש.

 

קיימים שני סוגי קישורים עיקריים:

קישורים דו-צדדיים  

סוג הקישור המסוכן ביותר שיש לבצעו בזהירות רבה הוא הקישור ההדדי בין שני אתרים. מנועי החיפוש, וגוגל בראשם, בוחנים קישורים דו-צדדיים בחשדנות רבה מאוד, ואם עולה חשד קל אפילו כי מדובר בקישור מלאכותי שכל מטרתו מתמצית בתרומה למיקום האתר במנועי החיפוש, או אז הקישור לא ייחשב ואף יכול לפגוע בדירוג האתר. כלומר, ראשית חשוב מאוד להקפיד על חילופי קישורים רק עם אתרים רלבנטיים, שעוסקים בתוכן דומה לאתרכם. שנית, מומלץ להחליף קישורים עם אתרים מכובדים בעלי תוכן עשיר ומומלץ, כמובן, בעלי Page Rank  גבוה. בכתיבת הטקסט שיהווה את הקישור לאתרכם, רצוי אפוא לשים לב כי מדובר בטקסט ממוקד הכולל את ביטוי החיפוש המרכזי שאותו ברצוננו לקדם.

אחת הדרכים המעניינות ליצירת מערכת קישורים דו-צדדיים יעילה היא בניית רשת אתרים התומכת באותו נושא ומכילה קישורים הדדיים בין האתרים. אמנם הדבר נראה ככזה המצריך משאבים ומאמצים רבים, אולם היום, כשניתן לפתוח בחינם בלוג ובמאמץ מזערי של דקות ספורות, אין לראות בהקמת  מספר לא מבוטל של בלוגים בעיה גדולה מדי, ורצוי שכל בלוג יתרכז בנושא אחד רלבנטי שאותו אנו רוצים לקדם, והם יקשרו בינם לבין עצמם. בואו נניח, לדוגמה, שאנחנו רוצים לקדם מונחים הקשורים לשיווק באינטרנט. כך, למשל, נוכל לפתוח מספר בלוגים שונים שכל אחד מהם יתמקד בתחום אחד של השיווק באינטרנט, כגון קידום במנועי חיפוש, ניתוח תנועה ועוד. בין הבלוגים יהיו קישורים הדדיים ובשל רלבנטיות התוכן ו'חיבתו' של גוגל לאתרים חברתיים, כגון בלוגים ופורומים, קישורים אלו יעזרו לנו מאוד בתהליך קידום האתר. אתר מומלץ  לפתיחת בלוגים בחינם, המזוהים מהר על ידי מנועי החיפוש, הוא אתר www.wordpress.com. 

קישורים חד-צדדיים  

 

קישורים חד-צדדיים הם קישורים המפנים מאתר רלבנטי לאתרכם ללא קישור חזרה, והם הקישורים האיכותיים ביותר בעיני מנועי החיפוש. ההיגיון הוא פשוט; סביר להניח כי קישור חד-צדדי לאתר מתבסס על כך שבאתר המקושר נמצא תוכן חשוב שיתרום לנושא המבוקש, ואין מדובר בחילוף קישורים מאולץ בין אתרים.

 

ישנן דרכים רבות להשגת קישורים חד-צדדיים לאתר, להלן מספר דוגמאות:

 

·   פרסום מאמרים - מנועי החיפוש אוהבים מאוד מאמרים איכותיים. אם בידכם יש מאמר מקורי העוסק בתחום שאותו אתם מקדמים, והוא מכיל את ביטויי החיפוש הרצויים - מומלץ לפרסמו באתרי מאמרים או באתרים אחרים, ובסוף המאמר יהיה קישור ( חד-צדדי, כמובן) לאתרכם. קישור מסוג זה נחשב לאיכותי מאוד בעיני מנועי החיפוש ולכן מצדיק שימוש באנשי תוכן לכתיבת המאמרים אם אין לכם מאמרים מוכנים. כשמפרסמים מאמרים במספר רב של אתרים, כדאי לזכור כי מנועי החיפוש רגישים לתוכן משוכפל, ומומלץ אפוא לבצע שינויים מסוימים בין המאמרים המופצים.

 

·     השגת קישורים באמצעות שימוש באתרים חברתיים - מושג ה-web 2.0, שלא ניתן לחמוק ממנו בתחום השיווק באינטרנט בימים אלו, מהווה אופציה ראויה כדי לעזור לנו לקדם את האתר ולהשיג קישורים חד-צדדיים אליו. האופציות רבות וכוללות פרסום תמונות עם קישורים באתרים פופולאריים כמו אתר flickr, העלאת קובצי וידאו עם קישורים לאתרי הווידאו הגדולים, פתיחת בלוגים עם קישורים לאתר, פתיחת עמודי פרופיל באתרים, כגון myspace ו- Linkedin, פרסום תגובות עם קישור לאתר בפורומים רלבנטיים, הוספת האתר לרשימות האתרים ב-delicious ועוד.

 

              ·  רישום באינדקסים - אחת מהדרכים הידועות להשגת קישורים חד-צדדיים היא להירשם רק לאינדקסים בעלי מוניטין חיובי ורק
                 בקטגוריה המתאימה לאתרכם. יש לציין שקישור מאינדקס מקבל משקל מופחת מקישורים מאינדקסים בעבר, אלא אם מדובר
                 באינדקסים מובילים בעולם, כגון האינדקס של  Yahoo ושל business.com .

 כמות הקישורים הנדרשת  

זוהי אחת השאלות המרכזיות בתכנון אסטרטגיה של השגת קישורים לאתר. בעבר, התשובה הייתה ברורה - כמה שיותר, כשפרמטר הכמות היה חשוב לא פחות, אם לא חשוב יותר מפרמטר האיכות. היום, כשמנועי החיפוש וגוגל בראשם בררניים מאוד בנוגע  להכרה בקישורים לאתר, פרמטר האיכות הוא הפרמטר הנחשב. כלומר, 30 קישורים איכותיים מאתרים מכובדים ומוכרים על ידי מנועי החיפוש עדיפים מ- 500 קישורים לא רלבנטיים מאתרים אלמוניים. במילים אחרות, עדיף להשקיע את מרב הזמן והמשאבים בהשגת קישורים איכותיים לאתר ולא בהפניה המונית למגוון רחב ולא ממוקד של אתרים לצורך חילופי קישורים.

במאמר זה נגעתי על קצה המזלג בנושא קידום האתרים האורגני היום ומתוך מתן דגש על נושא השגת הקישורים לאתר. נושאים אלו מורכבים והבנתם המלאה דורשת מחקר מקיף על ההתנהגויות של מנועי החיפוש. יש לזכור כי הדגש המרכזי בקידום אתר היום הוא באסטרטגיית השגת הקישורים ולכן יש להקדיש לה את מלוא תשומת הלב ולתכננה בקפידה על פי החוקים שנסקרו במאמר הזה בקצרה, ועל פי חומרים רבים נוספים שניתן למצאם בקלות עם קצת חיפוש.

 

עומר קפלן הוא סמנכ"ל השיווק של חברת

A-2-Z שיווק בינלאומי באינטרנט

http://www.a-2-z.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב